PIASKI PUSTYNI / SANDS OF DESERT

"SAND OF DESERT. VOVO V70 CROSS COUNTRY Transformed Into 6 Drones", 2015
"SAND OF DESERT. VOVO V70 CROSS COUNTRY Transformed Into 6 Drones", 2015 ZUZANNA JANIN STUDIO
ZAPRASZAMY do końca roku 2015 na wystawę indywidualną: ZUZANNA JANIN "PIASKI PUSTYNI" w Galerii ENTROPIA, Wrocław

ZUZANNA JANIN PIASKI PUSTYNI / SANDS of DESERT

Piaski Pustynito druga wystawa indywidualna w Galerii Entropii, artystka wraca po 12 latach, by pokazać najnowsze prace.


Zuzanna Janin
VOLVO V70 CROSS COUNTRY Transformed Into 6 Drones, 2015

Tytułowe Piaski pustyni to językowy mix powstały z nazw popularnych lakierów używanych do samochodu Volvo V70 (sand stone i desert wind). Z karoserii tego modelu wykonana jest rzeźba VOLVO V70 CROSS COUNTRY Transormed Into 6 Drones, 2015. Rodzinny, bezpieczny samochód zamieniony w bezzałogowe aparaty wojenne to wizualizacja przejścia z epoki samochodów osobowych w epokę dronów - urządzeń latających wykorzystywanych do zabijania, szpiegowania, fotografowania, filmowania i lokacji obiektów i ludzi. Można odczytać to jako metaforę rozpadu społecznych porządków: bezpieczeństwa i wspólnoty rodziny (rodzinne, pakowne kombi) na rzecz zaawansowanych technologicznie śmiercionośnych i szpiegujących urządzeń sterowanych, podobnie jak w grach komputerowych, samotnie i zdalnie znad ekranu komputera.


Zuzanna Janin, VOLVO V70 CROSS COUNTRY Transformed Into 6 Drones, 2015 (fragment)


Rzeźbie towarzyszy fotografia Selfie. Black Like Me, 2015 i wideo Taniec jako urządzenie (Miasto), 2015, gdzie figura tańczącej osoby filmowanej z drona, zamieniona zostaje w „urządzenie” do wyznaczania mapy codziennych wędrówek miejskich. Napięcie wytworzone między obrazem radosnego tańca, a dźwiękiem i perspektywa obserwowania go z niebezpiecznego, potencjalnie śmiercionośnego obiektu stanowią tu dopełnienie wizji współczesności.








Zuzanna Janin, DANCE AS A DEVICE (City), 2015, video 9 min, loop

W drugim pomieszczeniu naprzeciw wideo pokazana jest rzeźba Mężczyzna z dzieckiem (Robinia). Malutka rzeźba obładowanego mężczyzny z dzieckiem na ręku, wykonana z żywicy epoksydowej ustawiona jest na wysokim pniu akacji - drzewa „imigranta”, które przywędrowało do Polski w XVI wieku. Jego odmiana Robinia dotarła do Polski z Ameryki Środkowej i Północnej na przełomie XVIII i XIX wieku i doskonale się przyjęła się na piaskach Mazowsza.



ZUZANNA JANIN, Man with Child, 2015, 220 cm, epoxy resin, Robinia tree


ZUZANNA JANIN, Man with Child, 2015, 220cm, epoxy resin, Robinia tree


ZAPRASZAMY
GALERIA ENTROPIA, Wrocław, ul Rzeźnicza 4,
kuratorzy Mariusz i alicja Jodko
W ramach wystawy odbędzie się także spotkanie z Zuzanna Janin.


ZUZANNA JANIN, Selfie. Black Like Me, 2015, 150 x 100 cm

____________________________________
ZAPRASZAMY wkrótce:
ZUZANNA JANIN
wystawa indywidualna
SIEDEM TAŃCÓW / SEVEN DANCES
opening 15.01.2016
Galeria LABIRYNT Lublin,
curator: Waldemar Tatarczyk

______________________
ZAPRASZAMY także:

CSW TORUŃ
Za ścianą
wystawa kolekcji Znaki Czasu Toruń


MeetFactory, Prague
Who is Playing?
wystawa grupowa
Trwa ładowanie komentarzy...